Mergi la conţinutul principal
x
anaf

ANAF, precizări importante privind aparatele de marcat electronice

Documentele necesare solicitării şi atribuirii numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice pot fi depuse online prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, iar acesta se poate obţine în cel mult trei minute.

Potrivit unui comunicat alAgenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin intermediul formularului C801 se poate solicita emiterea certificatului de atribuire a numărului unic de identificare pentru mai multe aparate de marcat electronice fiscale în vederea instalării în mai multe zone geografice.

Verificarea formularului C801 depus prin Spaţiul Privat Virtual durează în medie un minut. Într-un interval de timp similar se emite certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat şi se comunică în contul de SPV. Prin urmare, dacă utilizează această facilitate oferită de ANAF în colaborare cu Centrul Naţional pentru Informaţi Financiare din cadrul MFP, operatorii economici pot obţine certificatul în cel mult trei minute.

Totodată, pe site-ul www.anaf.ro/Asistenţă Contribuabili/ Ghiduri curente, a fost publicat Ghidul cu privire la înregistrarea informaţiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum şi la emiterea Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală menţionează că a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obţinerea numărului unic de identificare a caselor de marcat şi le recomandă acestora să solicite certificatele prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.

Începând cu 1 septembrie, contribuabilii mari sau mijlocii trebuie să deţină aparate de marcat cu jurnal electronic, iar contribuabilii mici au ca termen data de 1 noiembrie 2018.

La începutul acestei luni, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a stabilit ca nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat să intre temporar sub incidenţa Legii prevenirii, iniţiativa ministerului fiind aprobată de Executiv.

Măsura, care va fi în vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ şi nu de sancţionare a operatorului economic de la prima abatere.

Potrivit Finanţelor, autorităţile de control vor analiza situaţia fiecărui contribuabil în parte, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic vor aplica avertismentul şi vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcţie de constatări