Mergi la conţinutul principal
x
ING Bank

ING Bank, studiu privind cumpărăturile online. Cum obișnuiesc românii să cumpere și să plătească pe internet

Românii, belgienii și francezi aleg să cumpere cel mai rar online, în comparație cu locuitorii din Marea Britanie. Asta arată cel de-al șaselea studiu anual internațional efectuat de ING cu privire la serviciile bancare mobile - Cum preferați să plătiți? - care a urmărit comportamentul și atitudinile a aproape 15.000 de persoane din 13 țări din Europa, precum și din SUA și Australia.

În România, 6% din cei intervievați au declarat că obișnuiesc să cumpere online mai mult de o dată pe săptămână, 12% - cel puțin o dată pe săptămână, 37% - cel puțin o dată pe lună, 34% - mai puțin de o dată pe lună și 6% nu efectuează niciodată astfel de cumpărături.

Spre comparație, peste trei sferturi din populația din Regatul Unit (77%) cumpără online cel puțin o dată pe lună - cu 10% mai mult decât media europeană de 67%.

În România procentul celor care cumpără online, dar preferă să plătească cu numerar sau card la livrare este de 46%.

43% dintre români folosesc plata în numerar, 30% aleg plata cu cardul de debit, 20% cu cardul de credit și 7% au folosit toate cele trei metode combinate.

Pentru plata facturilor, 43% dintre românii participanți la studiu au ales un dispozitiv mobil, în timp ce 38% au preferat computerul, iar restul au folosit alte metode.

Potrivit studiului ING, realizat între 26 martie și 6 aprilie 2018 în 15 țări, printre care cele europene, Australia și Statele Unite ale Americii, numărul posesorilor de telefoane inteligente și accesul îmbunătățit la internet a determinat un număr tot mai mare de europeni să folosească telefonul în relația cu banca, pentru cumpărături sau plăți. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut în ultimul an de la 48% la 61% în Europa.

Când vine vorba de cumpărăturile în magazin, europenii fac 92% dintre plăți cu numerar, cu card de debit sau cu cel de credit. Însă în cazul cumpărăturilor online, consumatorii au din ce în ce mai multe modalități de plată, care le oferă experiențe diferite.

În timp ce popularitatea diferitelor metode de plată variază în funcție de țară, tehnologiile alternative încep să dobândească mai mult teren.

Dintre acestea, cea mai acceptată per ansamblu este PayPal, cu numai 13% dintre respondenți declarând că nu vor utiliza niciodată acest serviciu online. În România 16% folosesc serviciul PayPal și 13% dintre respondenți spun ca vor folosi această metodă de plată și în următoarele șase luni.

Cu toate acestea, studiul arată că alți giganți online, cum ar fi Amazon, Google și Apple, au de lucrat pentru a concura cu PayPal. În Europa, 25%, 31% și, respectiv, 32% declară că nu îi vor folosi niciodată pentru plata de bunuri și servicii, în magazine sau online.

Vestea este chiar mai proastă pentru Facebook: jumătate dintre europeni (52%) declară că nu ar folosi niciodată această platformă pentru plăți.