Mergi la conţinutul principal
x
analiza sierra

Piața bunurilor de larg consum din România, avans semnificativ în T1

România a înregistrat o creştere de 10,4% pe piaţa bunurilor de larg consum în primul trimestru al acestui an, arată o analiză Nielsen

"După o încetinire bruscă a economiei, înregistrată în multe dintre ţările europene în a doua jumătate a anului 2018, indicatorii macroeconomici arată o creştere a PIB-ului zonei euro în primul trimestru al anului 2019 cu 1,2%. Volumul vânzărilor, însă, a înregistrat o evoluţie negativă (-0,5%), în intervalul de referinţă, urmând tendinţa perioadei din T4 al anului anterior (-0,3%)", se menţionează în comunicat.

Conform specialiştilor, dintre pieţele mature, doar Spania reuşeşte să treacă de media europeană ca ritm de creştere, în timp ce majoritatea ţărilor din Europa Centrală şi de Est depăşeşte acest prag.

Pe majoritatea pieţelor europene se observă un efect semnificativ al inflaţiei (creştere de 1,7%) asupra vânzărilor de FMCG, iar creşterea preţurilor impactează cumpărăturile. Astfel, consumatorii cumpără de fapt cu 0,5% mai puţine unităţi de produse, dar plătesc cu 2,9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu acelaşi trimestru anul anterior.

La nivel comparativ, Turcia continuă să înregistreze cea mai mare creştere anuală a încasărilor (+20%), dar contribuţia este datorată exclusiv inflaţiei, deoarece volumul este la un nivel negativ (-5%) în T1 din 2019, comparativ cu perioada anterioară.