Mergi la conţinutul principal
x
analiza sierra

Studiu Digital Evolution: Românii apelează la servicii financiare alternative

Tot mai mulți români apelează la servicii financiare alternative, precum Telekom Banking ,Orange Money, iCARD, Revolut şi Monese.
Cel puțin asta arată un studiu Digital Evolution: Connected Consumer Monitor, realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2018 pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1123 respondenţi, internet users, cu vârsta între 18-65 ani.
Analizând motivele care au stat la baza orientării clienţilor spre serviciile financiare alternative, observăm că cel mai important aspect de care s-a ţinut cont este încrederea - 40%, arată datele studiului.
Sunt, de asemenea, apreciate lipsa birocraţiei (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alţi deţinători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%), sistemul bine securizat (27%).
Românii care nu apelează la servicii financiare alternative îşi justifică opţiunea aducând în prim-plan lipsa de informaţii cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%). "Printre motivele enumerate de aceştia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informaţiilor de utilizare (21%) şi gradul înalt de satisfacţie în relaţia cu banca actuală (21%)", afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.
Potrivit studiului, Telekom Banking a obținut cele mai mari procentaje - 41%, fiind urmat de Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) şi Monese (6%).
Referindu-ne la serviciile financiare alternative utilizate, Telekom Banking înregistrează o rată de utilizare în rândul populaţiei utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money - cu 3% şi Revolut, respectiv Monese - ambele cu 2%, conform comunicatului citat.
Telekom Banking reprezintă tot prima opţiune (11%) şi atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menţionat de 7% dintre respondenţi, iar iCARD de un procent de 3%.